اگر در چند سال اخیر برای خود یا دیگران تایر جدید خریده باشید حتما خط های رنگی روی آج تایر ها توجه شما رو جلب کرده است. خطوطی که بعضا دلیلی شده برای پرداخت بیشتر پول برای لاستیک ها. در این مطلب به این خطوط رنگی میپردازیم، با ما همراه باشید.

برخی از تایرها دارای خطوط راه راه رنگارنگی هستند که بر روی آج تایر های جدید قابل مشاهده می باشد.اما معنی آن چیست؟ به خصوص که برخی از تایر ها این خطوط را ندارند!

این سوال مطرح می شود که آیا میتوان از تایر های بدون خطوط رنگی استفاده کرد یا خیر؟

خط های رنگی روی آج

خطوط رنگی در طول مراحل تولید به وجود می آیند. این علامت گذاری برای جلوگیری از خطا در تخصیص لاستیک ها، هم در حین و هم بعد از ساخت لاستیک طراحی شده است.
رنگ خطوط و همچنین محل قرارگیری آنها اطلاعاتی در مورد اندازه و ویژگی های لاستیک ارائه می دهد. با این حال، هر سازنده‌ای نوع علامت‌گذاری خاص خود را دارد. به همین علت یک رنگ بندی خاص یا تعداد و محل مشخصی ندارند و بسته به کارخانه و خط تولید می تواند متغییر باشد.

خط های رنگی روی آج

تایر های من هیچ خطوط رنگی ندارد؟

این مشکلی نیست ، همانطور که در اسلاید قبلی گفته شد، هر سازنده به روشی متفاوت کار می کند. و نبود خطوط رنگی دلیل بر تایر کارکرد نمی باشد.برای اطلاع از وضعیت تایر باید از الگو های علامت گذاری استفاده کرد، خطوط رنگی روی آج فقط برای کارکنان خط تولید میباشد. برای انتخاب تایر مناسب و اطلاع از وضعیت لاستیک ها باید به دیواره جانبی و اطلاعات درج شده بر روی آن توجه کرد.

برای درک بهتر می توانید به این مطلب ( معانی و مفاهیم اعداد و نماد های روی تایر ) رجوع کنید.

 

بررسی، مقایسه و خرید تایر

شما می توانید جهت سفارش تایر به صفحه فروشگاه سایت میدیا تایر رفته و با استفاده از امکانات موجود انواع مختلف برند و سایز و کاربرد تایر ها را مشاهده، مقایسه و سفارش دهید. همچنین می توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از اخرین تخفیف ها و محصولات باخبر شوید.

مشهور ترین کارخانه های تایر جهان