تایر ها بر روی دیواره خود اطلاعاتی دارند که تولیدکننده با پیروی از یک استاندارد واحد آنها را درج می کند. این اطلاعات شامل سایز تایر، گُل(پترن) تایر، تاریخ تولید، شاخص تحمل وزن و شاخص سرعت تایر می باشد. در این مطلب به یکی از مهمترین اطلاعات مندرج بر دیواره لاستیک ها می پردازیم که توجه کردن به آن در هنگام خرید بسیار ضروری و مهم می باشد. شاخص سرعت تایر ها بر اساس تست ها و مواد بکار رفته در آن از طرف تولید کننده بر روی دیواره لاستیک درج میشود.

شاخص سرعت تایر ها

شاخص سرعت لاستیک بر اساس استاندارد جهانی که همه کارخانه های تایر سازی ازآن پیرویی میکنند علامت گذاری میشود که شامل حروف لاتین(انگلیسی) می باشد.

هر حرف بیانگر میزان سرعت قابل تحمل برای آن تایر است و تجاوز از آن سرعت می تواند باعث اتفاقات جبران ناپذیری شود. پس خیلی مهم است که سرعت خودرو خود را بسته به تایر محدود کنید.

در جدول زیر میتوانید محدوه سرعت برای هر حرف لاتین را مشاهده کنید.

 

شاخص سرعت تایر ها

 

شاخص سرعت J M P R T H V W Y
محدوده سرعت مجاز – کیلومتر بر ساعت 100 130 150 170 190 210 240 270 300

بررسی، مقایسه و خرید تایر

شما می توانید جهت سفارش تایر به صفحه فروشگاه سایت میدیا تایر رفته و با استفاده از امکانات موجود انواع مختلف برند و سایز و کاربرد تایر ها را مشاهده، مقایسه و سفارش دهید. همچنین می توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از اخرین تخفیف ها و محصولات باخبر شوید.

مشهور ترین کارخانه های تایر جهان