ترکیبات تایر؟ تایر از چی ساخته شده است؟

مقدمه

مانند هر محصول ساخته دست بشر که ترکیبات مختلف از مواد طبیعی و مصنوعی را شامل میشود، تایر خودرو ها هم با ترکیبات مختلف ساخته میشود. این ترکیبات برای مصارف گوناگون متغییر می باشد برای مثال در خودرو های سواری که راندمانريا، سرعت و فرمانپذیری اهمیت بالاتری دارد ترکیبات برای این منظور درنظرگرفته می شود و اما در خودرو های باری برای تحمل وزن زیاد بار باید از ترکیبات متفاوتی استفاده بشه برای جواب سوال ترکیبات تایر؟ تایر از چی ساخته شده است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیبات تایرهای سواری و وانت های سبک

در تصویر زیر می توان دید تایر خودرو های سواری و وانت های سبک از چه موادی و با چند درصد ترکیبات ساخته شده اند.

ترکیبات تایر؟ تایر از چی ساخته شده است؟

 

ترکیبات تایرهای باری و اتوبوسها

ترکیبات تایر؟ تایر از چی ساخته شده است؟

 

همانطور که دیدیم برای مصارف مختلف تایر از ترکیبات متفاوتی ساخته میشود.

در ادامه توضیح مختصری از هر نوع مواد تشکیل دهنده را خواهیم داد.

 

توضحات تکمیلی

  •  پرکننده :  پرکننده های ذره ای به دو نوع پرکن های خنثی (extending additives) و پرکن های تقویتی (reinforcing additives) تقسیم می شوند. پرکننده هایی که معمولا به دلیل کاهش هزینه به آمیزه های پلیمری اضافه می شوند را اصطلاحا پرکننده خنثی می نامند و از میان آنها می توان به کربنات کلسیم، خاک چینی، تالک و سولفات باریم اشاره کرد.
  • لاستیک طبیعی (Natural rubber) یا کائوچو (caoutchouc) نیز نامیده می‌شود، قدیمی‌ترین الاستومر تجاری است که از لاتکس ساخته می‌شود. لاتکس ترشحات داخلی یک درخت گرمسیری به نام درخت لاستیک است.
  • پلیمر مصنوعی : پلیمر مصنوعی در نتیجه فرایندهای شیمیایی درست می شوند. این نوع پلیمر توسط انسان در آزمایشگاه و کارخانجات تهیه می شوند. دانشمندان و مهندسین این مواد و محصولات را طراحی و تهیه می کنند. پلی اتیلن، تفلون، پلی اکریلیک، PVC نمونه ای از پلیمر مصنوعی هستند.
  • آنتی اکسیدان : اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد تولید کند، در نتیجه منجر به واکنش‌های زنجیره ای می‌شود که ممکن است به سلول‌های موجودات زنده آسیب برساند.
  • آنتی ازونانت گوگرد : Antiozonant ماده ای است که روند تاثیر مخرب گاز ازن بر روی مواد مختلف را کند می کند. ازن که در جو کره زمین نقشی حیاتی در محافظت از زمین در برابر اشعه فرابنفش دارد، اما وجود آن در هوای اطراف باعث تخریب محصولات لاستیکی مخصوصا تایر ماشین، موتور، دوچرخه و غیره می شود.
  • زینک اکسید : این ماده خاصیت ضد پیری (فرسودگی) لاستیک ولکانیزه را تقویت می کند.

 

بررسی، مقایسه و خرید تایر

شما می توانید جهت سفارش تایر به صفحه فروشگاه سایت میدیا تایر رفته و با استفاده از امکانات موجود انواع مختلف برند و سایز و کاربرد تایر ها را مشاهده، مقایسه و سفارش دهید. همچنین می توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از اخرین تخفیف ها و محصولات باخبر شوید.

 

میدیاتایر لوگو