مفهوم نقاط رنگی بر روی تایر خودرو !

مقدمه

مفهوم نقاط رنگی بر روی تایر خودرو ! ما در این مقاله برای شما عزیزان بیان میکنیم که نقاط رنگی که بر روی تایر ها درج می شود چیست و چه مفاهیمی را دارد و چگونه میتوانیم از این رنگ ها برای بهره وری بهتر از تایر خودروهای خود استفاده کرد . پس با مقاله نقاط رنگی روی تایر ها و مفهوم و معانی آنها با میدیا تایر همراه باشید.همانطور که می دانید روی دیواره ی هر تایری، یکسری اعداد و حروف انگلیسی درج شده است که در مقاله های متعددی درباره ی آنها صحبت کرده ایم.

بطور مثال پیش از این در مقاله معانی و مفاهیم اعداد و نماد های روی تایر، درباره سایز تایر، نوع و ساختار تایر ، شاخص بار و شاخص سرعت تایر، تحمل بار اضافی تایر، تاریخ تولید تایر، شاخص دما، شاخص سایش و شاخص چسبندگی آن توضیح داده ایم.

اما در هنگام خرید تایر جدید ممکن است مسئله ی دیگری بروی دیواره تایر توجه شما را جلب کرده باشد و آن نقاط قرمز و زرد رنگی است که روی تایر جدید وجود دارد که البته باید گفت که در بسیاری از تایرها نیز این نقاط رنگی وجود ندارد. قطعاً شما نیز تا به امروز با آنها برخورد کرده اید، اگر فکر می کنید آنها لکه هستند، باید گفت که نگران نباشید این کاملا طبیعی است. در ادامه درباره ی این اینکه این علامت های رنگی به چه معنا هستند بیشتر توضیح خواهیم داد.

مفهوم نقاط رنگی بر روی تایر خودرو !

علامت قرمز و زرد روی تایر به چه معناست؟

نقاط رنگی که بر روی دیواره تایر وجود دارند و با رنگ زرد و قرمز و یا دایره ی توخالی نشان داده می شوند، به طور خاص توسط سازنده برای هدایت فرآیند نصب و بالانس تایر قرار داده شده است. این نقاط در اصل برای راهنمایی و کمک به متخصصان و تکنسین های نصب و بالانس بر روی تایر درج شده است.

همانطور که در سطر بالا توضیح داده شد این نقاط که سبک ترین و سنگین ترین نقاط هستند برای کمک به بالانس و نصب تایر برای متخصین این حوزه است که البته گفته می شود که بسیاری از آنها به این علامت ها توجه نمی کنند و تایر  را فقط با سرب فراوان بالانس می کنند که این امر خود بسیار هزینه بر است.

مفهوم نقاط رنگی بر روی تایر خودرو !

نقطه زرد رنگ روی دیواره تایر نشان دهنده ی ؛ سبک ترین نقطه تایر است که توسط سازنده مشخص گردیده و باید والو (والف) روی آن قرار گیرد تا تعادل و بالانس را در تایر ایجاد کند.

جایی که والو (والف) روی رینگ قرار دارد سنگین ترین نقطه رینگ است.  با تراز کردن سبک ترین نقطه روی تایر با سنگین ترین نقطه روی رینگ، تعادل بین رینگ و تایر تا حد ممکن به حالت بهینه نزدیک می شود.

نقطه قرمز رنگ روی دیواره تایر نشان دهنده ی ؛ این نقطه زمانی کاربرد خواهد داشت که روی رینگ نیز علامتی وجود داشته باشد. زمانی که علامت روی رینگ وجود داشت، نقطه ی قرمز نسبت به نقطه زرد برای قرار دادن والو دارای الویت است.

طبق بررسی هایی که کارشناسان حوزه تایر انجام داده اند، تایر ها کاملاً گرد و متعادل نیستند. آنها به دلیل محل اتصال استیل کورد دارای نقاط بالا و پایین هستند و این نقاط می توانند هنگام چرخش و حرکت تایر در جاده باعث ایجاد لرزش شوند. بنابراین سازندگان تایر این نقاط رنگی را روی تایر قرار می دهند تا در زمان نصب تایر این تعادل و بالانس اصلاح گردد.

بالانس بودن تایر چه تاثیری در رانندگی دارد؟
بالانس بودن تایر کمک زیادی به بالا رفتن عمر تایرها کرده و از سایش زودهنگام آنها نیز جلوگیری می کند که همین امر باعث می شود تا در هزینه ی شما برای خرید تایر جدید صرفه جویی شود. از دیگر مواردی که بالانس بودن تایرها به آن کمک می کند، می توان به سواری آرام و راحتی که به رانندگان ارائه می دهد، اشاره کرد.

علائم بالانس نبودن تایرها
همه ی ما در زمان رانندگی متوجه مشکلاتی در خودرو شده ایم که باعث رانندگی ناامن و پراضطرابی می شوند. توجه به این مشکلات بسیار مهم است که یکی از آنها عدم بالانس تایرها است. اگر تایرهای شما بالانس نباشند در هنگام رانندگی ممکن است با مشکلاتی نظیر:

  • کشیدگی فرمان
  • سایش زودهنگام تایر
  • لرزش در فرمان و خودرو
  • افزایش مصرف سوخت
  • ایراد پیدا کردن جلوبندی خوردو

روبرو شوید.

مفهوم نقاط رنگی بر روی تایر خودرو !

مفهوم نقاط رنگی بر روی تایر خودرو ! البته شایان ذکر است این تطبیق نمیتواند دلیلی برای عدم انجام عملیات بالانس توسط دستگاههای دیجیتالی – کامپیوتری – روکار -و… باشد و برای دستیابی به توازن وزنی (بالانس) دقیق میبایست حتما تایرها توسط دستگاه های دقیق بالانس شوند.

بررسی، مقایسه و خرید تایر

شما می توانید جهت سفارش تایر به صفحه فروشگاه سایت میدیا تایر رفته و با استفاده از امکانات موجود انواع مختلف برند و سایز و کاربرد تایر ها را مشاهده، مقایسه و سفارش دهید. همچنین می توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما از اخرین تخفیف ها و محصولات باخبر شوید.

 

میدیاتایر لوگو